Yeraltı (2012)

yeraltı zeki demirkubuz

Haklı, sanrılı, kindar, yalnız, kendine dobra, hayata ketum…

Bir devlet dairesinde çalışan Muharrem’i “Ankara Sıkıntısı” içerisinde yer alan alt rollerden biriyken sıklıkla bunu değiştirmek adına farklı girişimlerden bulunurken görüyoruz. Gittiği hayat kadınları, göremediğimiz alt komşusu, temizlikçisi Türkan’la olan muhabbeti ve nihayet eski dostlarıyla olan muhasebesi… Hepsiyle girdiği diyaloglar hayatında bazı şeyleri değiştirmek için olsa da kendi ahlaki yargılarıyla sürekli ikileme düşen Muharrem için içindeki Ankara Sıkıntısı’nı atmak kişiliğiyle cebelleşmekten çok daha zor.

Kişiliğine baktığımız açıya göre farklı şekillerde yargıladığımız memur Muharrem’in aslında birçok açıdan kendimizle örtüştürebileceğimiz özelliklerle donanımlı. Ve birçok açıdan da yargılayabileceğimiz… Bu git – geli bol karakterin yoğun protein takviyeli yalnızlığının nedenini açıklama özelliğine sahip olan film kanımca Zeki Demirkubuz’un en iyi filmi. Engin Günaydın, Nergis Öztürk, Serhat Tutumluer, Nihal Yalçın, Murat Cemcir, Feridun Koç, Serkan Keskin’ten oluşan oyuncu listesi ve onların performansları da yönetmenin eserine çok büyük katkıda bulunuyor. Özellikle Cevat ve yalakalarının Muharrem ile ilgili olan tüm diyalogları filmden bağımsız bir şekilde defalarca izlenip üzerine düşünülmesi gereken bir misyonu temsil ediyor.

yeraltı filmi

Filmle ilgili üzerine kadıköy escort bayan
anadolu yakası escort bayan
avcılar escort bayan
konuşulacak o kadar çok şey var ancak takıntılı bünyem Ömür Gedik’in filmle alakalı yazısını takıldı. Gedik yazısı boyunca Günaydın’ın canlandırdığı karakterin ismini defalarca yanlış yazmasının yanında Demirkubuz’un NBC’yle olan husumetinden mütevellit sürekli öküz altında buzağı aramış. Dayanakların birinde Cevat karakterinin ödül konuşmasını gösterirken Muharrem karakterini Muzaffer olarak yazdığı gibi hatalı bir alıntı üzerinden komplo teorisi üretmeye çalışıyor.

Gedik’in Ankara Sıkıntısı ve Mayıs Sıkıntısı karşılaştırmasında küçük bir ihtimal payı olsa da buna inanmak, bir ekşi sözlük yazarının filmdeki “Tansel orospusu” tiradını iki yönetmenin filminde de oynayan Taner Birsel‘e yüklemesiyle eş değer ve saçma benim gözümde.

Filmle ilgili polemiklerini bir kenara bırakırsak tüm bu lakırtılardan sıyrılmış bir vaziyette filmi tavsiye ediyor ve en kısa zamanda yönetmenin Melodika dergisine verdiği röportajı ve filmin uyarlandığı Dostoyevski’nin Yeraltından Notlar eserini okumanızı öneriyorum.

Dipnot: İki yönetmeni de çok seven biri olarak Yeraltı’nın birbirine yakın dönemlerde çıkmış Bir Zamanlar Anadolu’da kadar uluslararası arenada takdir edilmemesine aklım ermiyor.

Dipnot II: N’olacak bu memurların hali ? Bkz.

IMDB Sayfası

Yusuf

SineMâbed'in kurucu editörü. Mayıs 2008'den bu yana site için ırgatlık yapmakta. Sevdiği birtakım yönetmenlerin olduğu gelen bilgiler arasında.

One Reply to “Yeraltı (2012)”

  1. Zeki Demirkubuz uzun süredir film yapmıyordu, masumiyetten sonra kalitesinden dahi şüphe duyulsa da bu filmde kendini baya toparlamış anlaşılan.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.