Pers Prensi:Zamanın Kumları Kamera Arkası

.

Pers Prensi:Zamanın Kumları Marakeş,Ouarzazate ve Erfoud ve İngiltere’deki Pinewood Studios’da büyük ölçekli bir platoda çekilmiştir.Bu çekimlerden ilginç notları yazının devamında bulabilirsiniz.

• “Pers Prensi: Kumların Zamanı”nın ilk çekim mekânı, Yüksek Atlas Dağları’ndaki (Fas) 2500 rakımlı Oukaimden dağ köyüydü ve etrafı yerel Berberi topluluklarla çevriliydi.Orada çekilen zorlu sahneler için oyuncu kadrosunun kendilerini iklime alıştırması gerekliydi.
• Fas, Ouarzazate’nin dışındaki Little Fint’te prodüksiyon şiddetli kum fırtınalarıyla boğuştu.
• Prodüksiyon süresince Fas’ta hava 38 derece civarındaydı. Marakeş’teki 2. Hasan Lisesi’nde büyük, klimalı çadırlar kuruldu. Futbol sahası büyüklüğünde olan çadırda, filmin arka plandaki oyuncularının kostümleri bulunuyordu, saç ve makyajları burada yapılıyordu. Yanındaki çadır sadece giysilerin yıkanması ve kurutulması için kurulmuştu. Fas’taki son çekim gününde hava sıcaklığı 51 dereceydi. Fas’taki tesislerin müdürü Gregoire Mouveau’nun dediğine göre, “Pers Prensi” grubu 1.114.894 şişe su tüketti.

.

• Fas’ta, 800’ü yerli Faslılar olmak üzere oyuncular ve set ekibinin toplamı 1350 kişiydi. Post-prodüksiyonda çalışan 500 kişiyi de eklersek, oyuncuların ve set ekibinin toplam sayısı 1850’den fazlaydı.
• Bir Faslı çöldeki çekim alanındaki engerekleri ve akrepleri temizlemesi için tutuldu. Üstünde “Yılancı Adam” yazan tişörtüyle onu ayırt etmek kolaydı.
• Nasaf pazarı ve şehir kapıları UNESCO Dünya Mirasları Listesi’nde yer alan Ait Ben Haddou’ya bitişik inşa edildi fakat film yapımcıları orijinal yapıya dokunmadılar.
• Kumların Zamanı’nın tuttuğu Hançer, film için 20 farklı modelde yapıldı; “kahraman” modeli çelikten yapılırken, dublör sahneleri için lateksten yapıldı.
• “Pers Prensi” için çekilen devekuşu sahnesi dışındaki diğer tek devekuşu sahnesi bir başka Disney filmi için çekildi, 1960 çevrimi “Swiss Family Robinson.” Şeyh Amar rolündeki Alfred Molina’nın en sevdiği devekuşunu boynundan öpmesi kesinlikle senaryoda yoktu. Molina olay için şöyle demiş, “Ya gözüm çıkar ya da hoş bir anı olur diye düşündüm.”

.

• Silah yapımcısı Richard Hooper ve departmanı: kılıçlar, kalkanlar, mızraklar, baltalar, oklar, yaylar, sadaklar, kılıç kınları, hançerler ve Hassansin silahlarından oluşan 3500 özgün parça yaptılar.
• “Lawrence of Arabia,” “The Fall of the Roman Empire,” “Doctor Zhivago,” “The Charge of the Light Brigade” ve “Barry Lyndon” gibi filmlerde çalışan ve epik filmler hakkında bir iki şey bilen İngiliz efsane yardımcı yönetmen Michael Stevenson, İngiltere’deki Pinewood Stüdyoları’nda birkaç gün film için çalıştı.
• Film için 7000’den fazla kostüm yapan kostüm tasarımcısı Penny Rose’un gardırop departmanı, kendisi de kostüm tasarımcısı olarak çalıştığı “Pirates of the Caribbean” filmlerinin gardırobunu geçti.

.

• Alfred Molina’nın Sheikh Amar rolünde giydiği yamalı kabanlar birbirine dikilen Hint işi yatak örtülerinden yapılmıştı. Farklı kumaşları ortaya çıkaran küçük küçük kesilmiş görüntü peynir rendelerini kumaşa sürterek el edilmişti. Diğer kostümler taşlarla beton yere atılarak eskitilmişti.
• Kostüm tasarımcısı Penny Rose filmde kullanılan kostümlerin kumaşlarını Hindistan, Tayland, İtalya, Fransa, Malezya, Çin, İngiltere ve tabii ki Fas’taki yerel mağazalarda buldu.
• En çok gardırop değiştiren karakter güzel Gemma Arterton’ın canlandırdığı Tamina değil, Sir Ben Kingsley tarafından canlandırılan Nizam karakteri.

Yusuf

SineMâbed'in kurucu editörü. Mayıs 2008'den bu yana site için ırgatlık yapmakta. Sevdiği birtakım yönetmenlerin olduğu gelen bilgiler arasında.

0 Replies to “Pers Prensi:Zamanın Kumları Kamera Arkası

  1. Film için gerçek mekanların kullanıldığını hiç bilmiyordum. Büyük ölçüde CGI kullanılmıştır diye düşünmüştüm. Çok ilginç, acaba Mike Newell niçin gerçek mekan tercih etti?

biradetburak için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.