Hükümet Kadın (2013)

.

Hem anne, hem yoldaş, hem başkan hem de eş.
Midyat’ın rutin sıcağına teslim olan ama rutin susuzluğuyla kavgalı belediye başkanı Aziz Bey yine valiliğe yapacağı rutin ziyaretin yolculuğu sırasında kazada hayatını kaybeder. 7’de 77’ye her Midyat’lının sevdiği bu karakter ölümünün ardından şehre hem derin bir hüzün hem de derin bir bilinmezlik bırakır. Ölümünün ardından koltuk sevdalısı Faruk ile Aziz Bey’in oğulları arasında taht kavgası başlar. Bu curcuna encümen üyelerinin Aziz Bey’in karısını başkan seçmesiyle bir süre durur ancak Faruk’un lobi çalışmaları sesini duyurana kadar devam edecektir.

Sermiyan Midyat’ın Ay Lav Yu’dan sonra çektiği ikinci uzun metraj filmi olan Hükümet Kadın tahmin edileceği gibi ataerkil aile yaşamının doğurduğu sonuçlar ve devletin o yöreye olan tutumu üzerinden işini yürütüyor. Zaten filmin fragmanını izlemeyenlerin dahi tahmin edebileceği bu durum filmin cazibesini başta biraz sekteye uğratsa da Sermiyan Midyat kendi tabiriyle filmde de “tatlı su Kürt’lüğü” yaparak filmin havasını tekrar kazanmasını sağlıyor. Hem görsel hem de metinsel olarak başarılı bir film Hükümet Kadın. Espriler ince düşünülmüş ve başarılı karakterlerle uygulamada da başarılı olmuş. Özellikle Hayk Kirakosyan gibi başarılı bir görüntü yönetmeni ve Mustafa Preşeva gibi başarılı bir kurgu üstadının dokunuşları filmi sıradanlıktan kurtaran en önemli iki etmen olduğunu belirtmemiz gerekir. Filmi tekdüzelikten sıyırıp görsel şölen haline getiren kişiler bunlar. Ve tabii ki her filmde karakterini resmen yaşayan Demet Akbağ…

.

Sezar’ın hakkı Sezar’a… Tam anlamıyla usta işi bir film olmuş Hükümet Kadın ve bu anlamda hakkını vermek gerekiyor. Ne var ki bunu yaparken kasten varolan siyasi ortamdan nemalanmak ve devletin kurumlarını itibarsızlaştırmak kokusu alıyorum ben. Her zaman söylediğim bir durumdur bu. Siyasi hicvi yaparken uygun siyasi ortamı beklememek gerek. Bu bağlamda yapılmayan her film benim gözümde samimiyetsiz kalıyor. Evet belki birçok seyirci Xate Hanım’ın 50’lerde Xate şeklinde imza attığına takılmadı, 50’lerde anadilim Kürtçe’dir dediğine takılmadı ama ben takıldım. O döneme ait göndermeler yapılıyorsa eğer bunları yapamadığına dair göndermeler yapılsaydı filmin samimiyetine o zaman inanırdım. Bu haliyle hiç ihtiyacı olmadığı halde hali hazırdaki durumdan nemalanan bir film olarak beynimin loplarına giriş yaptı Hükümet Kadın. Kendini “tatlı su Kürdü” olarak addeden Sermiyan Midyat’a en derin saygılarımla…

IMDB Sayfası

Yusuf

SineMâbed'in kurucu editörü. Mayıs 2008'den bu yana site için ırgatlık yapmakta. Sevdiği birtakım yönetmenlerin olduğu gelen bilgiler arasında.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.